8 Ekim 2013 Salı

Şafak Uysal - Oscar ve Çilek Kokulu Kız [Yorum]

Oscar ve Çilek Kokulu Kız
D&R | Okuoku
Kategori: Roman, Çocuk, Macera,
Yazar: Şafak Uysal
Üretici: Doğan ve Egmont Yayıncılık
Liste Fiyatı: t 16,00
Sayfa Sayısı: 216
İlk Havlayışta Aşk!

Merhaba, benim adım Oscar. Bir Golden Retrieverım. Herkesin bildigi gibi çevresiyle uyumlu ve iyi niyetli bir köpeğim. Arada yaramazlık yaptığım da söylenir. Ne de olsa ırkdaşlarımla gittiğim okulda çok sıkıldıgım derslerden kaçmamla ünlüyüm. Bu nedenle bir gün müdürümüz beni çağırdı ve Karma Irklar Okuluna gideceğimi söyledi. Kulaklarıma inanamadım! Bu bir ceza değil, tam tersine bir ödüldü.

Her ırktan öğrencinin bulunduğu okulda, yepyeni arkadaşlıklar beni bekliyordu. Tuhaf hareketleriyle ün salmış oda arkadasım Minik, hiçbir şeyden korkmayan deli kız Laika, etrafa korku saçan çete lideri Alex ve görür görmez vurulduğum, mis gibi çilek kokan Zilli. Kapıdan içeri girdiğim andan itibaren, hiçbir seyin eskisi gibi olmayacağını biliyordum...

Köpeklerin dünyasına ısık tutan Oscar ve Çilek Kokulu Kız, sevgi, fedakarlık ve sadakat kavramlarını onların gözünden aktarıyor.

Dokunaklı öyküsü yüreğinizi ısıtacak, güçlü karakterleri zihninize kazınacak...

Merhaba millet. Bu aralar keyfim pek bir yerinde valla *-* Hayır hayır, henüz iş bulabilmiş değilim. Ama artık bu durumun canımı sıkmasına izin vermiyorum. Gerek yok abi o kadar strese, sıkıntıya. Sonrasında zarar gören kim? Yine ben. Hem onca güzel şey yaşanırken insanın kendini sıkıp, bunaltması doğru değil. İşi bir şekilde bulursun ama sağlığını kaybedersen onu ı-ıh.

Gelelim, Oscar ve Çilek Kokulu Kız'a. Bu kitapla tanışma hikayem biraz farklı. Yabancı Yayınları'ndan çıkan Can Dostum'u duymuşsunuzdur. Çok okundu, çok beğenildi. Hatta öyle ilgi gördü ki ikinci kitabı da jet hızıyla raflardaki yerini aldı. Beni yanlış anlamayın. Niyetim kimsenin düşüncesine saygısızlık etmek değil. Aranızda kitabı okuyan kişiler varsa lütfen alınmasın ama o ne biçim bir kitaptı abi öyle. Tamam kabul ediyorum kitap kurgu ve düşünce olarak güzeldi ama Bruce'un diğer hayvanlara ve hayvan severlere yaptığı saygısızlık hiç mi gözünüze takılmadı? Ben hayvan sever bir insanım. Yani benim için evimdeki kedim, köpeğim, hamsterım ne kadar değerliyse; sokağımdaki ve hatta doğada yaşam mücadelesi sürdüren diğer hayvanlar da o kadar değerlidir. Onlara yapılan haksızlığa ne dayanabilirim ne de o haksızlığa devam edilmesine izin veririm. Hakaret etmek yada aşağılamakta haksızlıktır bence. Hayvan severlik bana göre budur. Ancak anladığım kadarıyla Bruce için öyle değil. Birini tanımadan bu kadar ağır konuşuyor olmak beni üzse de, Bruce için farklı düşünemiyorum. Gözümde zerre samimiyeti kalmadı. Can Dostum yorumumu şuradan okuyabilirsiniz

Biraz dallanıp budaklandı kusuruma bakmayın toparlıyorum hemen. İşte ben yorumumu yazdım, yayınladım. Bir hafta oldu olmadı Doğan Egmont'tan "Can Dostum kitabını okuyup çok sevmediğini gördük. bizim Oscar ve Çilek Kokulu Kız isimli çok güzel bir kitabımız var. Sana göndermek isteriz belki onu seversin" diye bir mesaj aldım. Ya abi o an beni görmeniz lazımdı. Yaşadığım mutluluğun tarifi yok. Yazdıklarımın okunuyor, düşüncelerime değer veriliyor olması muhteşem bir şey. O an uzun zamandan sonra ilk defa iyi ki blog açmışım, iyi ki yazıyorum dedim. Hayvanlarla ilgili kitapları okumayı ayrıca sevdiğim için kabul ettim tabi.

Oscar ve Çilek Kokulu Kız aynı Can Dostum gibi ana karakteri köpek olan bir kitap. Can Dostum'da ki gibi yaşanan olaylar köpeğin ağzından anlatılıyor. Fakat Oscar ve Çilek Kokulu Kız'ın farkı buradaki hayvanların daha bir insanlaştırılmış oluşu. Yani hem bildiğimiz köpek gibiler, hem de değiller.

Ana karakterimiz Oscar adlı bir Golden Retriever. Kendisi gibi sadece Golden Retriever'ların olduğu bir okulda okuyor. Çok zeki fakat okulunda zekasıyla değil de derslerden kaçmasıyla ün yapmış bir köpek. En son kaçışından sonra ceza olarak bütün bir yazını geçireceği karma ırklar okuluna yollanıyor ve böylece maceramız başlıyor. Her ne kadar yaz okulu kimileri için gerçekten bir ceza olsa da Oscar, karma ırklar okuluna gönderilmeyi ceza gibi görmüyor. Çünkü dediğim gibi o gerçekten zeki bir köpek. Kaçtığı şey de okumak yada öğrenmek değil. Kendi ırkını yeterince tanıdığını ve artık farklı şeyler öğrenmesi gerektiğini düşündüğü için derslerden kaçıyor. Karma Irklar okulu bir sürü farklı köpek ırkıyla yan yana olabileceği yepyeni bir yer. E kör istemiş bir göz Allah vermiş iki. Daha ne olsun.

Kitapta genel olarak Oscar'ın yaz okulunda geçirdiği zaman, kurduğu arkadaşlıklar ve arkadaşlarıyla birlikte atıldıkları maceralar anlatılıyor. Bol bol eğlence, bol bol kahkaha ve fazlasıyla aksiyon sizleri bekliyor. Aşk da var tabi. Hem de ilk havlayışta aşk *-* Aşk işin içine girdiğinde ebeveynlerin bir kısmının aklında soru işaretleri oluşmaya başlıyor. İçiniz rahat olsun. Oscar ve Çilek Kokulu Kız bir çocuk kitabı. Yani aşkta dahil yaşanan bütün o duygular çocuksu bir saflığa sahip. Gönül rahatlığıyla çocuklarınıza okutabilirsiniz.

Ben kitabı çok sevdim. Yeri geldi kahkahalara boğuldum, yeri geldi gözlerim doldu. Oscar ve arkadaşlarının yaşadıkları maceralar sürükleyici evet ama kitap sadece bundan ibaret değil. İçinde gerçekten önemli mesajlar var. Karakterlerin her birine ayrı ayrı vakit ayrıldığı çok belli. Harika bir öykü okurken köpek ırkları ve özellikleri hakkında yeni bilgiler öğrenmekte cabası. Şafak Uysal'ın kalemi oldukça akıcı. Bazı ufak tefek sorunlar yok mu? Var elbet. Örneğin dediğim gibi köpeklerin hem insan gibi oluşu hem de olmayışı. Onları çoğu zaman dört ayak üstünde normal köpek gibi okurken bir bakıyorsunuz Elvis eşliğinde çılgınca dans ediyorlar. İşte ne bileyim bayağı bildiğin yemek hazırlıyorlar, topuklu ayakkabı giyenler var, birbirleriyle tartışırken kollarından tutup çekiyorlar falan. Sonra mesela kitapta Hachiko ve Lassie gibi ünlü köpekleri görebildiğimiz gibi, Paris Hilton gibi ünlü kişileri de köpek olarak görmek mümkün. Bu biraz kafa karıştırıcı. Çünkü karakterleri hayal ederken ne şekilde olmaları gerektiğini bir türlü oturtturamadım. Fakat bunun dışında bir problem yok. Kesinlikle boş bir kitap değil. Sadece çocukların değil, yetişkinlerinde keyifle okuyabileceğini düşünüyorum. Umarım devamını yakın bir zamanda okuruz. İncelemem için kitabın bir kopyasını yollayan Doğan Egmont'a bir kere daha teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...