5 Şubat 2013 Salı

PuCCa - Allah Beni Böyle Yaratmış


Allah Beni Böyle Yaratmış
        OkuOku | Goodreads
Kategori: Genel, Günlük, Dizüstü Edebiyatı
Yazar: Pucca
Üretici: Okuyan Us Yayınları 
Liste Fiyatı: t 20,00
Sayfa Sayısı: 341
Sanal âlemin en bilinen isimlerinden PuCCa, hikâyelerine kaldığı yerden devam ediyor. İlk kitabı "Küçük Aptalın Büyük Dünyası" ile bol bol güldüren, ikinci kitabı "Ve Geri Kalan Her Şey" ile yer yer hüzünlendiren PuCCa, serinin üçüncü kitabı "Allah Beni Böyle Yaratmış"ta "Ayaklarına kadar uzanan simsiyah montu ile Kenan İmirzalıoğlu'nun içerisine bisiklet pompasıyla hava basmışlar gibi duruyordu" diye tanımladığı, şimdiye kadar hiç yazmadığı Ankaralı'yla ilişkisini ve üniversite hayatını anlatıyor...

"Yediğini, içtiğini, gezdiğini gördüğünü değil, bize başına neler geldiğini söyle" dedirten tek yazar olma özelliğini kimselere kaptırmayan PuCCa, bu kez de ilk paragraftan itibaren onu neden bu kadar sevip merak ettiğimizi bize yeniden kanıtlıyor.
Uzun zaman önce başladığım, misafir ağırlama sebebiyle bitiremediğim 3. PuCCa kitabı Allah Beni Böyle Yaratmış keyifle okundu ve bitti. İlk iki kitaptaki gibi okurken kahkahalar atmama neden olmadıysa da günümü keyiflendirmeyi başardı.
Hepimiz onu yakından tanıyoruz. Pekmez'i, Erik'i, Ceri'yi, Esma Ceyhan'ı ve olaylarını kahkahalarla okuduk. Peki ya sırf ondan hırs çıkarmak için blog yazmaya başladığı Ankaralı ? Onunla ilgili bildiğimiz şeyler oldukça kısıtlıydı. Ta ki bu kitaba kadar. Allah Beni Böyle Yaratmış ile herşeyin başladığı, PuCCa'nın henüz blogger olmadığı dönemlere gidiyoruz. 

Kitap PuCCa'nın iletişim fakültesini kazandıktan sonra Ankara'ya geldiği günle başlıyor. Okul hayatı,  ev arkadaşları ile olayları, iş hayatı, Ankaralı ile yakınlaşmaları vs. ile devam ediyor. Yeni kişilerle tanışıyoruz(hepsi arızalı), Ankaralı'yı tanıyoruz, ilişkilerinin gidişatına yakından tanık oluyoruz. Halalar ve çocukluk anıları da var merak etmeyin. 

İlk iki kitap kadar çok gülmedim. Zaten gülmemiz için değil, neler yaşadığını anlamamız için yazılmış sanki. Daha duygusaldı "haaa hatun hep komikli şeyler yaşamamış" dedirtti. Birçok yerde PuCCa'ya çok kızdım. Tamam seviyorsun bu adamı ama adam belli ki işe yaramaz. Evet arada bir romantikleşiyor, sana tapıyormuş gibi davranıyor ama aslında su katılmamış ayı ile ana kuzusu arasında gidip gelen dengesiz biri işte. Seviyorum aşığım diye bu kadar ödün verilmez ki be hatun. Köşeye çekip bak kızım bu adamdan sana yar olmaz, işi yok gücü yok, anası da ayrı bela zaten, hazır işin var kurtul hayatına bak demeyi çok istedim. Kitabın sonuna geldiğimde Ankaralı yakınlarımda olsa ümüğünü sıkar, Allah yaratmış demeden döverdim.

Kitap iyiydi, hoştu, günümü güzel geçirmemi sağladı ama belkide beklentilerim büyük diye diğerlerinin yanında sönük kaldı. Bir de önceden daha az küfür vardı bunda koyvermiş gitmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...