23 Şubat 2013 Cumartesi

Book Friends, Kitap Tur #2 | Beni Seç - Kiera Cass / Kitap Tanıtımı, Çevirmen Röportajı, Videolar

Book Friends Kitap Tur #2'ye Hoşgeldiniz. Bu ay ki konuğumuz Kiera Cass - Beni Seç. Mükemmel bir kitap okuduk ve gerçekten güzel vakit geçirdik. Yorumlara geçmeden önce kitap tanıtımı ve çevirmenle olan röportajımız için sizi şöyle alalım *-*


 Beni Seç (The Selection #1)

              D&R | Goodreads
Kategori: Roman, Distopya, Genç-Yetişkin
Yazar: Kiera Cass (Çeviren: Derya İmer Aydınlık)
Üretici: DEX 
Liste Fiyatıt 19,00
Sayfa Sayısı: 304
Bir prens nasıl tavlanır? Illéa ülkesinde tüm genç kızlar doğdukları günden beri sınıf atlamanın peşinde. Paha biçilmez mücevherlere, göz alıcı elbiselere ancak bu şekilde sahip olabilecekler. Bunun için tek bir şansları var: SEÇİM. Kıyasıya bir mücadeleyle geçen Seçimi kazanmanın tek yolu Prens Maxon'ı kendine âşık etmek. America içinse Seçim, bir kâbustan farksız. Bu yarışa girmeyi kabul ederse, kendisinden aşağı sınıftan olduğu için herkesten gizlediği aşkı Aspen'i arkasında bırakmak zorunda kalacak. Öte yandan bu, ailesinin tek kurtuluş şansı. America saraya adım atar atmaz, kendini esrarengiz bir dünyanın içinde bulacak. Saray hiç de dışarıdan göründüğü gibi olmayacak. 35 kızın katıldığı vahşi bir yarış nasıl kazanılır?



Beni Seç'in çevirmeni Derya İmer Aydınlık'la küçük bir röportaj yaptık. Bizi kırmayıp, zaman ayırdığın için teşekkürler Derya. 

1. Çeviri yapmak nasıl bir duygu?
Her şeyden önce, kitaplarla uğraşmak çok güzel. Çeviri de bunun, manevi yönü ağır basan, güzel bir yolu.

2. İlk kitabınız Beni Seç'ten sonra çevirmenliğe devam edecek misiniz? The Elite'i merakla bekliyoruz sonuçta.
Kesinlikle! The Elite’i beklemenizi tavsiye ederim. America’nın hikayesi nasıl devam edecek acaba? = )

3. The Selection'ı çevirirken en zorlandığınız bölüm neydi?
Zorlanmadım fakat kitabı hazırlarken, tekrar tekrar okuyor ve ilk önce kendinizin editörü oluyorsunuz; işin bu kısmı biraz yorucu olabiliyor.

4. Kitabın çevirirken en eğlendiğiniz ve en şaşırdığınız bölümü nedir? En sevdiğiniz ve en sevmediğiniz karakterler kimlerdir?
Kitapta en çok ilgimi çeken karakterler Aspen ve May olmuştu. May tam bir cimcime! Aspen’i ise eğrisiyle doğrusuyla gerçekçi bir karakter olarak görüyorum. Mantığıyla değil, duygularıyla hareket eden biri ve bu nedenle, verdiği kararlar tartışmaya açık. Fakat her zaman kendisinden önce sevdiklerini düşünen, temiz kalpli biri.

5. Neden özellikle bu kitap? Beni Seç'i çevirirken çoğu zamanın nerede geçti?
Bu kitabı önceden okumuş ve çok beğenmiştim. Sanırım bu nedenle çevirisini yapmak kısmet oldu. Sevdiğiniz bir metni çevirmek harika bir duygu! Çeviriyi çoğunlukla bir cafe’de yaptım.

6. Başka çevirmek istediğin kitap veya seriler var mı aklında?
Özellikle bir seri/kitap yok ama okurun aklını başından alacak, sıradışı kitaplar çevirmek isterim. = )

7. Çeviri sırasında şarkı dinledin mi? Hangi şarkıyı dinledin?
Hangi şarkılar olduğunu hatırlamıyorum. Fakat genellikle alternative rock dinlemiştim ki sadece sevdiğim içindi.

8. DEX ile nasıl tanıştın ve DEX'in hangi yönünü seviyorsun?
DEX ile bloğum vasıtasıyla tanıştım. Kesinlikle okur kitlelerine karşı besledikleri sevgi ve gösterdikleri ilgi şahane. Bence, kısa sürede bu kadar popüler olmalarının nedeni, yayımladıkları kitapların yanı sıra bu tutumları.

9. Kitaptaki distopik evren hakkında ne düşünüyorsun?
Korkunç! Sevgili olmanın bile imkânsız kılındığı, birbirini seven insanların kaçak göçek görüşebildikleri, son derece kısıtlayıcı bir ülke Illéa. Bunun yanı sıra, hiç sevmediğim kast sistemi de işleri berbatlaştırıyor.

10. Team Maxon mısın Team Aspen mi?
“Team” olmak pek bana göre değil fakat kitabı okuduğum o ilk andan beri Aspen’i karakter olarak daha ilgi çekici buluyorum.

11. Bir prequel olan The Prince'i okuyabilecek miyiz?
E-kitap formatında çıkabilir fakat net bir bilgim yok. DEX’in kararını ben de merakla bekliyorum. = )

12. Okuma alışkanlığın nereden geliyor?
Bilmem. = ) Çocukluktan beri en sevdiğim mekân kitabevleridir.

13. Şu zamana kadar okuduğun en güzel ve en kötü kitaplar neydi?
Uff. Çok zor soru. = )

14. E-book hakkında görüşlerin nelerdir?
E-kitaptan vazgeçebileceğimi sanmıyorum. Kindle’ın ne harika bir icat olduğunu keşfettikten sonra geri dönüşün olmuyor.

15. Bizim gibi kitap kokusunu içine çekmekten hoşlanan biri misin?
Sanırım hayır. Çünkü her an hapşurabilirim! = )

16. Bir kitabı kapağına ve arka kapağına göre nasıl değerlendirirsin? Almadan önce önceden araştırma yapar mısın? Sırf kapağı için aldığın ve umduğunu bulduğun kitap oldu mu?
Açıkçası, görselliğe önem veriyorum ve kitap kapakları ilgimi çekiyor. Tabii ki sadece kapağına bakarak kitap almamaya çalışıyorum. = ) The Selection/Beni Seç de ilk önce kapağı, daha sonra konusuyla ilgimi çekmişti. Sanırım umduğumu bulduğum kitaplara örnek olabilir.

17. En çok sevdiğin kitaplardan ilk beşi nedir?
Bu soru da çok zor! Kitapları çok sevdiğim için “ilk beş listesi” yapmam neredeyse imkânsız. Bu nedenle, sadece sevdiğim birkaç kitabı söyleyeyim: Wuthering Heights/Uğultulu Tepeler, Romeo and Juliet/Romeo ve Juliet ve Nineteen Eighty-Four/1984. İlla ki genç yetişkin ya da çocuk edebiyatından söyle dersen, o zaman kesinlikle Harry Potter. = )


Kitaba Dair Videolar

DEX Tanıtım Videosu

Kiera Cass - The Selection Tanıtım Videosu

Kapak Çekimi 

Book Friend'lerim için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...