25 Ocak 2013 Cuma

Selah Sue

  Uzun zamandır şöyle güzel bir albüm dinlemedim derken geçenlerde bir arkadaşımın hediye ettiği Selah Sue geldi aklıma. Daha önceleri de birkaç kez "hadi şunu dinleyeyim ayıp oluyor çocuk o kadar özenmiş almış sana kalk kalk" dedim kendime ama sonra ne olduysa ben tamamen unuttum onu. Evvelsi gün yine aklıma gelince araya bir şeyler karışmadan dinleyeyim bari dedim. Ve o günden beri esiriyim.
O nasıl güzel bir sestir, o albümde bir tane bile mi çürük şarkı olmaz be kadın. İki gündür Selah Sue ile yatıp Selah Sue ile kalkıyorum. Normalde yeni seslere bu kadar çabuk kucak açmam yavaş yavaş alışırım ama alıştıktan sonra da zor vazgeçerim. Daha önce Florence and The Machine ile tanışmam böyle şiddetli olmuştu birde şimdi bu. Seninin rengine, aksanına, tarzına bayıldım. Çok rahat söyleyebilirim ki Ceremonials'tan sonra uzun zamandır dinlediğim en iyi albüm budur. 
En sevdiğim 5 şarkı: Crazy Vibes, Raggamuffin, Fyah Fyah, Summertime, This World dinlemek için tıklayınız.


Peki kimdir bu Selah Sue?
Gerçek adıyla Sanne Putsey, 1989 yılında Belçika'da doğdu. Soul ve reggae müziğin yeni nesil temsilcilerinden Selah Sue bir diğer Belçika'lı dünya çapında müzisyen Milow tarafından keşfedildi. Çok geçmeden soul müziğin yeni dönem isimlerinden Jamie Lidell ile aynı sahneyi paylaşma ve onun ön grubu olarak çıkma fırsatı yakalayan Selah Sue, Prince’in Avrupa turnesindeki slotu da kapmayı başardı ve yoluna aynı hızla devam etti. En büyük ilham kaynakları arasında gösterdiği Lauryn Hill, M.I.A. ve Erykah Badu’nun etkisi müziğinde kolayca hissedilen Selah Sue, aynı zamanda farklı ses rengiyle Amy Winehouse ile de sık sık karşılaştırılıyor.İlk albümü 2011 yılında kendi adıyla çıkan Selah Sue'dur. 
 
Raggamuffin ve Crazy Vibes gibi sevilen hitlerinin yanı sıra performanslarında Erykah Badu, Adele ve The Zutons gibi isimleri de cover’layan genç sanatçı şimdiye kadar Lowlands, Sziget, Pukkelpop ve North Sea Jazz Festival gibi önemli yurtdışı festivallerde performans gösterdi. Türkiye'de 23 Şubat 2012'de Babylon'da sahne almıştır.
  Takip etmek için 
YoutubeTwitterFacebook 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...