30 Ocak 2013 Çarşamba

Leigh Bardugo - Gölge ve Kemik/Shadow and Bone (The Grisha #1) Yorumu

Gölge ve Kemik (The Grisha #1)
        Okuoku | Goodreads
Kategori: Paranormal, Fantastik, Genç-Yetişkin
Yazar: Leight Bardugo (Çeviren: Ozan Aydın)
Üretici: Martı Yayınları 
Liste Fiyatıt 17,00
Sayfa Sayısı: 384
Önokuma için Tıklayınız
Tanıtım videosu için Tıklayınız 
Onu yalnızca geçmişi geleceği ise bir tek o kurtarabilir. Bekle! diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. Bir yanlışlık olmalı. Ben düşündüğünüz gibi Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. Ben düşündüğünüz kişi değilim, diye fısıldadım çaresizce. Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum! Onu yalnızca geçmişi geleceği ise bir tek o kurtarabilir Bekle! diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. Bir yanlışlık olmalı. Ben düşündüğünüz gibi Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. Ben düşündüğünüz kişi değilim, diye fısıldadım çaresizce. Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum! dedi.
 Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum! dedi.


İncelemem için kitabı bana yollayan Martı Yayınları'na ve ilk turlarına beni de misafir eden Book Friends'e çok teşekkürler.Bir miktar Spoiler içerdiğini belirttikten sonra incelemeye geçebiliriz.

Uzun zamandır seri devamları ile boğuştuğum şu zamanlarda Gölge ve Kemik bana oldukça iyi geldi. Sayesinde yeni karakterlerle ve farklı bir dünya ile tanıştım.  Öncelikle şunu söylemeliyim ki vampir, kurtadam, melek veya peri arıyorsanız yanlış adrestesiniz ama durun onların yerine Grisha'lar var ve oldukça sağlam karakterler. 

                                                                                 Peki kimdir bu Grisha'lar ?

 Grisha'lar hakim oldukları maddelerin özüne hükmedebilen yüce bilimin ustaları. Bu sayede maddelerin şekillenmesini veya istedikleri gibi hareket etmelerini sağlıyorlar. Kendi aralarında 3 temel sınıfları, her sınıfın kendi içinde grupları, her sınıfın farklı rengi, ve her grubun güçlerini simgeleyen işlemeleri var. Örneğin Elçiler mavi kefta giyiyorlar. Rüzgarın hakimlerinin gri, ateşin hakimleri kırmızı ve dalgaların hakimleri açık mavi işlemeler takıyor. Ve birde liderleri var tabi. Bütün sınıflardan daha güçlü  ülke kralından sonra gelen ikinci adam olan"Karanlıklar Efendisi." Grisha'ların güçlerini arttırıcı büyüteç denilen malzemeler var bunlar çok zor bulunan birkaç hayvanın kemiklerinden yada parçalarından(diş, boynuz vs.) elde ediliyor. 


 Kitap ana karakter olan Alina Starkov'un ağzından anlatılıyor. Alina ve Maylen Oretsev yetimhanede büyüyen iki yakın arkadaş. Beraber büyüyüp, beraber orduya katılmışlar. Alina bir haritacı ve bu işte o kadar iyi değil. Aslına bakarsan Alina ne güzellik olarak nede fiziksel güç bakımından iyi. Maylen ise izci grubunun lideri ve hem fiziksel olarak hemde yaptığı işte en iyisi. Hikaye Alina ve Maylen'in ekipleriyle birlikte Os Kervo'ya gitmek için Karanlıklar Diyarını geçme çabalarıyla başlar.



Gördüğünüz gibi haritayı boydan boya bölen Karanlıklar Diyarı(Unsea), daha önceki zamanlarda hizmet etmiş bir Karanlıklar Efendisi'nin açgözlülüğüne yenik düşerek yarattığı, kumdan oluşan, içinde Volcra adında karanlığın içinde yaşayan ve bu karanlığa giren insanları avlayan canavarların olduğu bir yer. Ravka halkı, herseferinde büyük kayıplar versede batı ve doğu arasında malzeme vs. geçişleri için burayı geçmek zorundalar.



Alina, Maylen ve ekipleri burayı geçmeye çalışırken Volcraların saldırısına uğrarlar. Ölümle yüzyüze geldikleri anda ise bir mucize gerçekleşir. Hani şu sıska, harita işinde pekte iyi olmayan Alina varya o aslında bir Grisha'dır. Hemde en nadir rastlanan özelliklerden birine sahiptir ve tüm ülkenin kurtarıcısı olabilme ihtimali taşır. 


Yaşanan bu olay sonrasında Alina, Karanlıklar Efendisi tarafından Maylen ve ekip arkadaşları arasından koparılıp Os Alta'ya götürülüyor. Burada kraliyet toprakları içinde Grisha'lar için eğitim merkezine dönüştürülmüş Küçük Saray'da yaşamaya ve eğitim görmeye başlıyor. Normalde Grisha'lar bütün çocukları sınayıp, aralarında özellikleri olan varsa alıp buraya getiriyorlar ve çocuklar eğitim gördükten sonra ikinci orduda hizmet vermeye başlıyorlar. Alina onları nasıl atlatmış bunca zamana kadar nasıl kendini saklamış okuyup göreceksiniz :) Gel gelelim saray gerçekten bunaltıcı bir yer. Bir kere fiziksel güzellik çok önemli, sağlıklı ilişkiler hemen hemen hiç yok, kim sahte kim değil kitabın sonuna kadar anlaşılmıyor. Alina nadir bulunan özelliği ile dikkatleri üstüne çekiyor tabi. Başlarda saray yaşamına alışmada zorlansa da zamanla eğitimlerine alışıp gücünü ilerletme yolunda emin adımlarla ilerliyor. Sonra anlıyor ki kimse göründüğü değil. Ve içinde bulunan güç onu hiçte iyi şeylere götürmüyor 


Fazla detay verip kitabın heyecanını kaçırmak istemiyorum bu yüzden olabildiğince yüzeysel anlattım. Fantastik kitap mı ? okumam ben diyenler yanılırlar içinde gayet dozunda bir aşk ayrıca bol bol entrika, kuşku ve heyecan var. Kime güvenmem gerektiğini bilemedim, kızdım, sinirlendim, kendimden bile şüphe ettim :) 


Öyle bir bitti ki devamı için gün saymaya başladım. 2. kitap 4 Haziran 2013'te yurtdışında çıkıyor. Martı Yayınları'da çok bekletmeden bizimle buluşturacaktır. 
Tur arkadaşlarımın yorumları için:



http://kitaplarindunyasi.wordpress.com/2013/01/30/golge-ve-kemik-leigh-bardugo-book-friends-1-tur/

4 yorum:

  1. güzel bir etkinlikti , tanıştığımıza sevindim :))Kitabı ortak karar olarak sevmemize daha çok sevindim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tanıştığıma çok memnun oldum :) umarım ileride yine ortak bir projede çalışırız

      Sil
  2. Ayrıntıya giremeden duramamışız :)
    Ellerine sağlık Eren çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık, yorum harika olmuş :)
    Ayrıca, tanıştığıma da çok memnun oldum ^^,

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...